19 Ağustos 2011 Cuma

Spikerlik ve sunuculuğun tanıtımı

 

Spikerlik , denince ülkemizde akla bir çok ünlü spiker gelmektedir. Bunların büyük çoğunluğu spikerlik kurslarında aldıkları eğitimi, kendi becerileriyle birleştirip yükselmişlerdir. Spikerlik kursu veren medya eğitim merkezleri , gerek teknolojik eğitim programlarıyla , gerekse özgün eğitici içerikleriyle öğrencilerini yetiştirir ve iyi birer spiker haline getirir. Elbette sadece alınacak olan eğitim yeterli değildir. Bunun yanında kişisel özellikler de bir o kadar önemlidir. Mesela asık suratlı ya da çekingen bir insanın sunuculuk ve spikerlik mesleklerinde başarılı olması oldukça zordur. Bu sebeple bu kişilerin öncelikle bu özelliklerini değiştirmeleri gerekmektedir. Spikerlik kursu , tek başına bu konuda yetersiz kalabilir. Çünkü burada en büyük rol kişiye düşmektedir.



 

Sunuculuk mesleği için de aynı durum geçerlidir. Sunuculuk kursuna giden bir kişi bazı özelliklerini değiştirmek zorundadır. Eğer mesleğe olan sevgi ileri düzeyde ise kişi , bunu rahatlıkla becerebilir. Aksi durumda büyük zorluklar yaşanabilir. Sunuculuk kurslarında aynı zamanda etkili iletişim dersleri de verilmektedir. Çünkü sunucuların , haberleri ya da benzeri bilgileri dinleyicilere anlatması , etkili bir biçimde olmalıdır. Ancak sunucu, etkili bir anlatımla mesleğinde başarılı sayılabilir. Bu yüzden diksiyona da önem verilmelidir. Eğer diksiyon konusunda eksiklikler varsa , sadece bu alana göre eğitim yapan diksiyon kurslarından yardım alınmalıdır.

Yukarıda bahsettiğimiz tüm eğitim çeşitlerini Hakan Öztürk Medya Eğitim Merkezi’nde bulmanız mümkündür. Etkili ve faydalı dersleri sayesinde , bu alanlarda iyi birer meslek sahibi olabilirsiniz. Güçlü kadrosuyla size spikerlik ve sunuculuk mesleklerini aşılayacak olan Hakan Öztürk Medya Eğitim Merkezi , bu işte ilerlemenize de fayda sağlayacaktır. Siz de bu konularda ilerde uzman olmak istiyorsanız tercihiniz Hakan Öztürk Medya olmalı. http://www.hakanozturkmedya.com adresini kullanarak , bu sıra dışı medya eğitim merkezine daha ayrıntılı olarak bakabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder